Lengte: 28,5 km
Hoogtemeters: 686

Vanaf de VVV in Houffalize volg je de groene MTB bordjes met nr2 er op. Het eerste deel van de route is hetzelfde als route 2 en 3. Je klimt een stukje door Houffalize en volgt de doorgaande weg richting camping Du Viaduc. Direct bij het links afslaan krijg je een zeer pittige klim te verwerken die uitkomt in het bos. De weg gaat verder via een vrij breed pad door de bossen en na enig klimwerk kom je uit bij het grote viaduct waar je even later onder door fietst. Vlak na het viaduct krijg je in de bossen een spectaculaire afdaling die uitkomt bij het bruggetje over het beekje. Waar iedereen hier vol in de remmen gaat, is het zinvol om toch snelheid te houden omdat je direct na de brug een technische en stijle klim te verduren krijgt. Deze weg is smal, bezaait met rotsen en bevat vele geultjes al dan niet gevuld met water. Hierdoor is de klim technisch en lastig maar wel te doen!

Vlak voor het dorp volg je de route op een karrespoor langs het weiland. Dit soort smalle en diep uitgereden paden met prikkeldraad naast je blijven een uitdaging om te rijden. Waar het eerste deel hetzelfde is als MTB-route 3, buigen we in het dorp af naar rechts. Via de doorgaande weg rijd je richting het volgende dorp en pakt daar een zeer smal en akkelig hobbelig pad langs het weiland waar de hobbels zich kort achter elkaar opvolgen. Iets verderop duik je de bossen in en daalt daarna via een mooie onverharde weg af naar de doorgaande weg. Na het oversteken van de brug ga je rechts en pakt na een paar 100 meter de weg ná de rivier links. Je bevind je nu op de lange afdaling van MTB-route 6 en realiseert je bij het klimmen hoe vervelend lang en stijl deze onverharde weg eigenlijk is. Eenmaal boven vervolgt de weg zich via smalle onverharde paden langs het weiland richting Taverneux. Daar maak je een ronde door het weiland en pakt de laatste grote lus van deze route. Het eerste deel is een leuke afdaling en eenmaal beneden mag je direct weer omhoog klimmen terug richting Taverneux. De laatste 2 km is hetzelfde als MTB-route 5 en is het smalle pad door de weilanden met veel spoorvorming. Je komt hierna direct uit bij de mooie rij huizen die links boven Houffalize liggen.

Zwaarte parcours:
Techn. moeilijkheid:
Hoogteverschil:
Bewegwijzering:

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.