Lengte: 17,5 km of 23,8 km
Hoogtemeters: 310 of 628

Vanuit Pradons kun je diverse mooi rondjes rijden op de MTN. Een rondje Balazuc is perfect voor in de avonduren of vroege ochtend. Omdat dit een eigen route is, vind je dus geen markeringen onderweg. Ik heb 2 varianten gereden van dit rondje. De routes beginnen allebei bij de Spar in Pradons. Volg de verharde weg achter de Spar omhoog, die uiteindelijk over zal gaan in een overharde weg. De eerste route gaat links af en daarna kris kras dalend door het bos richting de wijnstruiken. Vanaf daar rijd over je een lange rechte onverharde weg richting de oude brug. Voor de oude brug sla je links af, steek je de weg over en volgt zo al stevig klimmend de doorgaande weg naar Chazotte (houd dus rechts aan). Een paar 100m voor Chazotte sla je links af en fiets je over onverharde wegen en door bossen richting Balazuc. Zodra je weer op de doorgaande weg komt, sla je rechts af en na wat klimmen en diverse bochten kom je uit in het prachtige Balazuc.

Fiets door Balazuc en ga over de brug links af. De weg klimt omhoog en pak dan de eerste afslag links rinchting Viel Audon. Wanneer de weg weer onverhard wordt, krijg je nog een leuke afdaling te verwerken. Direct nadat je weer op de doorgaande weg rijd, pak dan na een paar meter links weer de overharde weg. Dit is een lastig te rijden weg vanwege de grote stenen maar is de moeite waard. Je komt na een 150 meters bij een geweldig uitzicht op de rivier de Ardèche. Daarna volg je eenvoudig de doorgaande weg naar Chauzon en door naar Pradons.

De route kun je op vele manieren rijden en uitbreiden waar je zelf wilt. Ik heb deze twee routes een aantal keren in de avonduren gereden en beiden zijn mooi en zeer goed te doen. De tweede MTB-route is iets langer en neemt je mee over een gedeelte van "de Les Gras de Chauzon". De route wordt dan een paar kilometer langer, maar heeft wel meteen ruim 300 hoogtemeters extra! Beide rondjes zijn gewoon erg mooi en een must om te rijden.

Zwaarte parcours:  Normaal
Techn. moeilijkheid:  Gemiddeld
Hoogteverschil:  Weinig
Bewegwijzering:  Uitstekend

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.