Lengte: 37 km
Hoogtemeters: 844
Gereden: 8 augustus 2013

De start van de route is dit keer Camping Alpes Dauphiné. Deze camping ligt net buiten Gap aan de Route Napoleon. Voor deze route dien je een klein stukje de camping op te rijden. Naast de receptie loopt namelijk een weg die je dient te volgen. Deze weg wordt al vrij snel onverhard en evan later passeer je een oude brug met in het midden een monument / gedenkplek. Na de brug en eenmaal uit de bossen krijg je een constante klim van ongeveer 3 kilometer voor je kiezen. Sla nergens af maar blijf deze onverharde weg net zo lang doorklimmen, totdat je in een klein gehucht uitkomt met aan je rechterhand een kerk. Steek deze doorgaande weg over en blijf nog een klein stukje rechtdoor rijden. Bij de splitsing kom je uit op de MTBroute van Aux frontières du Champsaur. Ga bij deze splitsing dus naar rechts en klim door de bossen omhoog. Eenmaal uit de bossenvervolg je de route op de openbare weg. Er staan nergens MTBbordjes en het is erg puzzelen. Uitieindelijk moet je bij de rotonde rechtdoor rijden en direct bij de eerst volgende mogelijkheid links af slaan. Na ongeveer 2 km over deze weg te hebben afgedaald, sla je links af (er staat écht ergens een markering) en krijg je de pittige klim richting de bossen te verduren. Eenmaal bij de bossen volg je weer de MTB bordjes voor MTBroute 8 of 1. Je rijd weer langs de golfbaan en uiteindelijk kom je uit bij de Route Napoleon.

Steek Route Napoleon over en direct volgt er een pittige klim omhoog. Bij de eerste kruising moet je links, waarna de weg snel stijgt en je een prachtig uitzicht krijgt over het gehele dal. Blijf de bordjes van MTBroute 1 volgen (hier splitst de route 8 en 1 zich) die uiteindelijk uitkomen bij een soort van boerderij. Bordjes ontbreken hier en je zoekt je dan ook suf. Het blijkt, dat je het smalle pad rechts naar beneden moet volgen. Er volgt een technische afdaling door de bossen die uiteindelijk weer uitkomt op de openbare weg. Blijf gewoon deze weg volgen en in de bocht kom je op de splitsing uit waar je links weer de route 1 en 8 kunt volgen. Volg de bordjes van route 8 weer net zo lang, totdat je op het punt uitkomt waar je de route begon. Ga bij deze splitsing nu naar rechts en blijf dit pad weer rechtuit volgen. De bijna 3 kilometer lange klim van vanmorgen, is nu één lange uitdagende afdaling geworden. Uiteindelijk kom je na 37 Km weer uit bij camping Alpes Dauphiné.

Zwaarte parcours:
Techn. moeilijkheid:
Hoogteverschil:
Bewegwijzering:

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.