Lengte: 30 km
Hoogtemeters: 652

Far Byard is rode route D6-1 op de MTBkaart en de start van de route is de parkeerplaats bij Château de Charance, ten noorden van de stad Gap Volg vanaf daar de MTB bordjes voor route 1. Het eerste deel van de route is deels hetzelfde als die van net als Aux frontières du Champsaur. De route voert je over de bergvlank richting het oosten / noordoosten. De eerste kilometers rijd je over een zand / steenslag pad wat vrij vlak en zeer goed te fietsen is. Na het oversteken van de Route Napoleon vervolgt deze weg zich slingerend en licht stijgend. De ondergrond varieert hier weer van grove steenslag / rotsen en zand. Let bij de splitsing op de juiste bordjes en blijf het pad volgen. De stevig glooiende onverharde weg gaat langs / door de golfbaan en komt uit bij de Route Napoleon.

Steek de weg over en er volgt meteen een pittige klim omhoog. Bij de eerste kruising moet je links, waarna de weg snel stijgt en je al snel een prachtig uitzicht hebt over het gehele dal. Blijf de bordjes van rout 1 volgen (hier splitst route 8 en 1 zich) die uiteindelijk uitkomen bij een soort van boerderij. Bordjes ontbreken hier maar het blijkt dat je het smalle pad rechts naar beneden moet volgen. Er volgt een mooie afdaling door de bossen die uiteindelijk weer uitkomt op de openbare weg. Al snel kom je op de splitsing uit, vanwaar je vanmorgen bent gekomen. Ik besluit om de gewone weg naar Château de Charance te volgen. Je bent nu weer terug bij de start. Ik besluit om weer om te keren en dezelfde weg naar hetzelfde punt weer terug te klimmen. Vervolgens bij de splitsing weer de onverharde weg met bordje nr 1 te volgen en direct na het oversteken van de Route Napoleon de weg rechts aan te houden. Aan het einde van deze weg ga je rechts en volg je via de openbare weg de borden Gap. Je gaat nu via de Route Napoleon (Coll Boyard) hard naar beneden. Mijn eindpunt is links vlak voor Gap camping Alpes Dauphiné.

Zwaarte parcours:
Techn. moeilijkheid:
Hoogteverschil:
Bewegwijzering:

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.