Lengte: 32 km
Hoogtemeters: 561
Gereden: Juli 2014

De route bevindt zich ten zuid-oosten van Rouffignac en is een van de weinige tracks in die omgeving. Vanaf de camping sla je links af richting Rouffignac. Fiets door het centrum en pak na het centrum de rotonde links. Sla na een paar honderd meter rechts af de onverharde weg op en houd direct rechts aan. Het is een wat onhandige situatie en verkeerdrijden is hier zo gedaan. Blijf het pad volgen en fiets door het gehucht Boujou en sla links af naar Les Mazeaux. Blijf hier de lange onverharde weg volgen. Deze onverharde weg daalt licht en is prachtig om te rijden. Langs deze weg staan overigens zo her en der wat fruitbomen. De weg komt uit op een gedeelte wat ik herken van een vorige route. Het zijn weer die vrij afgelegen staande vakantiewoningen. De weg lijkt op te houden maar je dient door het weiland verder af te dalen. Let op, houd bij het afdalen volledig rechts aan. Het stuk land waar je uitkomt is namelijk privé bezit.

Blijf dus rechts van de nieuw geplante boompjes rijden en let op de scherpe bocht naar rechts. Je daalt nu door een dicht stuk bos al slalommend naar beneden. Eenmaal beneden kom je uit bij een kleine plas waar een zeer oude waterput staat. Blijf het pad volgen en sla bij de kruising links af (rechts zie je 2 oude zuilen staan). Je daalt nu via een verharde weg weer af naar de D6. Ik sla rechts af en pak na ongeveer een kilometer weer rechts. De weg vervolgt zich links door de weilanden heen en komt uit midden in het dorpje Plazac. In Plazac is het door de smalle straatjes heen stevig klimmen waarna je iets verderop op een mooi onverharde weg verder klimt. Al vrij snel gaat het klimmen over in afdalen en eenmaal beneden ga je bij de splitsing rechts. Je fietst door tot aan het meertje en de vakantiewoningen en duikt voor 1 van de laatste vakantiewoningen linksaf omhoog de bossen in.

foto1
IMAG1704
IMAG1705
IMAG1706

Dit onverharde pad, wat bezaait ligt met grotere stenen, gaat is steil en kronkelt zich door de bossen langzaam verder omhoog. Eenmaal boven fiets je over de kam van de zojuist beklommen heuvel en heb je her en der een mooi uitzocht over de valei. Je daalt daarna via diverse onverharde wegen af totdat je op de verharde doorgaande weg komt. Halverwege deze weg heb je een geweldig uitzicht over de Vallée de la Vézère. De weg komt uiteindelijk uit in het dorp Le Moustier. Sla in het dorp rechts af en ga na zo'n 500 meter linksaf. De weg slingert zich onderaan de heuvel over diverse ondergronden richting het noorden. Het prachtig kasteel wat je van verre al hebt kunnen zien, komt steeds dichterbij en uiteindelijk fiets je er rond om heen. Omdat ik vergeten ben mijn mobiel op te laden, is de enige foto van het kasteel van afstand helaas. Na een paar 100 meter asfalt duikje weer de bossen in en via diverse mooie onverharde paden kom je weer uit in Plazac. Vanaf Plazac blijf je de doorgaande weg naar Rouffignac volgen, iets waar je je nog flink op stuk kunt trappen. De weg naar Rouffignac is 1 lange klim met enkele stukken vals plat. Eenmaal in Rouffignac ga je bij de rotonde rechts en vervolgt zo de weg terug naar de camping.

Zwaarte parcours:
Techn. moeilijkheid:
Hoogteverschil:
Bewegwijzering:

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.